• Projekty a novinky v modulech:

    Aktivita v hodině:

    Učitel nemůže o každém dítěti na každé hodině přesně napsat, co dítě dělalo a jak se chovalo. Má už tak dost práce s hodnocením známek nebo psaním poznámek v případě závažnějších událostí. Často by se však rodičům a škole hodilo i měkčí, méně formální pozorování a popis toho, jak se dítě ve škole cítí a co prožívá.

    Cílem modulu "aktivita žáků v hodině" je poskytnout nástroj, pomocí kterého mohou učitelé rychle zaznamenat a s rodiči sdílet svá pozorování. Abyste vy jako rodič získali přesnější pohled na to, jak se vaše dítě ve škole cítí – a možná i odhalili potenciální problémy dříve, než se prohloubí do neřešitelné situace.

    Samozřejmě, učitel to nebude dělat na každé hodině. Ale když ho dítě zaujme, může rychle zadat, že například "mělo zájem o předmět" nebo "kladlo dobré otázky." Může zadat i negativní postřehy.

    Výhoda je, že učitel nemusí psát rozsáhlé poznámky. Pouze vybere z předpřipravených možností a je tedy větší šance, že pozorování zadá.

    Je však důležité, abyste vy jako rodič přistupovali k těmto pozorováním s rozumem a citem. To, že se dítě jeden den "neuctivě chovalo ke spolužákům," se může stát i v nejlepších rodinách. Možná i vy jste v práci měli horší den a vaše chování projevovalo známky "neúcty k šéfovi" nebo "nerespektování kolegů." Stává se, není třeba to okamžitě řešit. Důležitější je sledovat, zda se takové chování opakuje – pokud je dítě pravidelně neuctivé ke spolužákům, pak je to pravděpodobně něco, co je třeba řešit.

    Není třeba ani volat do školy, co přesně se stalo. Pokud by učitel měl potřebu vám incident popsat, poslal by klasickou poznámku s textem.

    Toto zaznamenávání aktivity by mělo sloužit spíše jako podklad pro diskusi s dítětem - rodič by rozhodně neměl vychovávat dítě jen na základě čísel, ať už jde o známky nebo počet poznámek daného typu. Je možné, že vaše dítě pracovalo aktivně a pomáhalo spolužákům, ale učitel si toho nevšiml nebo nestihl zaznamenat. Není potřeba každý den řešit, že dítě nemá žádnou pozitivní aktivitu.

    Důležité je i si uvědomit, že je na škole, jaký způsob zvolí; možná se učitelé rozhodnou zadávat pouze pozitivní hodnocení, možná jen konkrétní typy. Je možné, že tento modul škole nebude zapadat do jejich koncepce vzdělávání. EduPage je pouze nástroj; je na škole a na vás, jak ho využijete.