Školní psycholog
Školní psycholog jako člen školního poradenského pracoviště:
- Podporuje žáky se speciálními potřebami – psychickými, výchovnými, vzdělávacími obtížemi, podpora se týká případně i dětí s odlišným mateřským jazykem (od jazyka vyučovacího), dětí bilingvních, nadaných, také dětí sociálně znevýhodněných.
- Konzultuje s dětmi aktuálně prožívané náročné situace – poradenství z oblasti školního prostředí, také poradenství z oblastí, kdy se jiná problematika propojuje se školou.
- Podporuje žáky bezodkladně, pokud vyvstala příčina, v emočně náročných situacích ve školním prostředí.
- Spolupracuje s pedagogy na vyhledávání žáků nadaných i žáků ohrožených vzdělávacími potížemi - věnuje se depistážním činnostem i diagnostice při vzdělávacích a výchovných problémech žáků.
- Poskytuje ve spolupráci s dalšími členy školního poradenského pracoviště kariérové poradenství, pro žáky nabízí i diagnostiku v oblasti profesní orientace.
- Ve spolupráci s dalšími členy školního poradenského pracoviště realizuje programy pro třídní skupiny – preventivní, intervenční programy …
- Participuje na přípravě a spolupracuje při zápisu do 1. ročníku základního vzdělávání.
- Spolupracuje s rodiči – poskytuje poradenství ve vztahu k jejich dětem (k vývoji dětí, k jejich výchově, ke vzdělávání) a ke škole, kterou navštěvují.
- Spolupracuje s pedagogy – poskytuje metodickou i psychologickou podporu vzhledem k jednotlivým dětem, třídám.